Bivši čelnici HAC-a Prskalo i Lovrinčević: HAC nije pogodovao Skladgradnji

Skladgradnja

 

SkladgradnjaBivši predsjednik i bivši član Uprave Hrvatskih autocesta (HAC), Jurica Prskalo i Marijo Lovrinčević, odbacili su danas na zagrebačkom Županijskom sudu optužbu da su tvrtki Skladgradnja omogućili izgradnju odmorišta uz autocestu kod Ploča koje nije bilo predviđeno i time oštetili HAC za više od 58,5 milijuna kuna.

Prskalo i Lovrinčević pred sutkinjom Jasnom Galešić nakon čitanja optužnice izjavili da se ne osjećaju krivima. Zagrebačko Županijsko državno odvjetništvo ih tereti da su zlouporabili položaj i ovlasti kako bi privatnoj tvrtki Skladgradnji omogućili izgradnju neplaniranog i nepotrebnog pratećeg uslužnog objekta na dionici Ploče 1 – Luka Ploče.

Prema optužnici, dvojica bivših čelnika HAC-a su od Konstruktora, vodeće tvrtke u konzorciju koji je gradio dionicu autoceste, zatražili da za radove na odmorištu kao podizvođača angažira Skladgradnju. Prskalo je potom kao predsjednik Uprave HAC-a donio odluku o početku postupka javne nabave za izgradnju pratećeg uslužnog objekta nakon čega je uslijedilo potpisivanje ugovora vrijednog oko 63,5 milijuna kuna. Sklad Gradnja je potom obavila radove u vrijednosti 58,5 milijuna kuna za koliko je, prema optužnici, oštećen HAC.

Prije dvije godine na iste optužbe je reagirao i vlasnik tvrtke Skladgradnja Slaven Žužul, na konferenciji za medije, još jednom istaknuo da je Skladgradnja bila podizvođač Konstruktora. Inače, sve navode i optužbe iz teksta na moj račun odbacujem – kazao je Slaven Žužul na pressici u splitskom sjedištu Skladgradnje, na kojoj se osvrnuo na tekst u Jutarnjem pod naslovom “USKOK braći Žužul: Gdje je nestalo brdo?”.

Podsjetimo, u ovom se tekstu insinuira da je s autoceste kod Ploča odneseno 470.00 metara kubičnih kamena vrijednog 50 milijuna kuna.

– Želimo kazati gdje je završio materijal. Materijal je završio u Luci Ploče. Ovdje su građevinski dnevnici, ovdje su geodetski snimci, o svemu postoje video zapisi i fotodokumentacija, kao i potvrde za svaki kamion koji je s materijalom ušao u Luku Ploče, te 40 tisuća otpremnica – kazao je Slaven Žužul, te u emotivnom nastupu iskrenuo na stol kutiju sa dokumentacijom, te nastavio:

– Tih 40 tisuća papira nitko nije htio pogledati, iako oni pokazuju gdje je završio materijal. Cijelu dokumentacija vam dajem na uvid, a u njoj je odgovor na sva pitanja, i ništa nije skriveno.

Želim još dvije stvari kazati. Mislim da je dosta više ovoga blaćenja, jer na ovaj način blati se i moja obitelj, ja osobno, a moji djelatnici su žele ostaviti bez posla. Ja trenutno imam oko 600 ljudi, koje se na ovaj način želi ostaviti bez egzistencije. Ja ne znam kome ovo treba u ovoj zemlji?!

Druga stvar: onaj tko se bavi novinarstvom, bolje je da se bavi dokazima, nego da na ovakav način “uređuje” novine. Mislim da sam bio jasan, korektan, dovoljno točan, ništa nisam manipulirao i sve sam stavio ovdje. Sve posnimite i sve sam stavio na stol, zaključke izvedite sami.

Što se tiče ljudi koji su to radili, tu su inžinjer Mate Tolić i ovlašteni inžinjer Ante Rozga. Hvala vam još jednom na svemu. To bi bilo sve. Vi sami izvedite zaključke, pa iz ovoga vidite o čemu je riječ, i jesam li ja ukrao 50 milijuna kuna. Jer, dosta je da se od mene radi lakrdijaša! Hvala vam što ste se odazvali u ovolikom broju, razumite me u ovoj energiji, križ koji nosim nije lagan, ali ću ga nositi i ovo će mi dati još više snage da ga nosim – zaključio je Slaven Žužul.

Potom su inžinjeri Tolić i Rozga argumentirali kako se odvozio materijal s autoceste za gradnju terminala u Luku Ploču, kazavši i kako je preko 20 drugih tvrtki odvozilo materijal, te kako je doslovno sve bilo zabilježeno.

– Radi se o carinskoj zoni, i svaki naš kamion je snimljen i video nadzorom, svaki naš vozač je evidentiran, tako da ništa nije skriveno – kazao je inžinjer Mate Tolić.

– USKOK postavlja pitanja zato što nema dokaze. To je isto kao da ja sad postavim pitanje je li Mladen Bajić za vrijeme rata palio srpske kuće. Svi znamo da to nije istina, i vi to ne bi stavili na naslovnicu – slikovito je kazao Jerko Trogrlić, zadužen za odnose s javnošću Skladgradnje, te zaključio: Nama je u interesu da se istražne radnje provedu do kraja, jer je ovo jedini način da se opere sve blato bačeno po tvrtki Skladgradnja. Istražnim organima je bolje da se uhvate dokaza, a ne uređivanja medija.