Omiš: Helikopterom protiv odrona

Skladgradnja Slaven Žužul Jozo Žužul

Skladgradnja Slaven Žužul Jozo ŽužulSkladgradnja privodi kraju radove na zaštiti dijela Omiša od odrona. U sklopu izgradnje omiške obilaznice, prionulo se i iskopu i proboju tunela Omiš, koji će se kao i sama obilaznica nalaziti na trasi Jadranske magistrale. Kako bi sam iskop tunela, uslijed akceleracije tla pomaknutih miniranjem pri iskopu, mogao pokrenuti odron kamenih blokova i stijena koji bi mogli ugroziti stambene objekte u podnožju litica, nužno je bilo u svrhu prevencije montirati barijere za zaštitu od odrona koje će nakon proboja tunela i puštanja zaobilaznice u promet ostati kao trajna zaštita.

Završetak radova na zahtjevnom Projektu sanacije blokova na području tunela Omiš, koji izvodi izvodi zajedno sa svojim austrijskim partnerom, tvrtkom Swietelsky Baugeselschaft iz Linza, izveden je na vrlo atraktivan način. Radove montaže barijere za zaštitu od odrona koje su maksimalne visine od osam i pol metara, a u stručnom žargonu “energetski razredi barijera koje se montiraju kreću se od 1.500 kJ do 5.000 kJ” radnici Skladgradnje izvodili su uz pomoć helikoptera tipa Kamov K-32 švicarske tvrtke Heliswiss international. Stupovi koje je prenosio helikopter težili su do 2.5 tone.

Izgradnjom omiške obilaznice grad na Cetini rasteretit će se već poznatih prometnih gužvi u turističkoj sezoni , no iako je proboj tunela Mosor planiran za kraj ove godine, datum završetka i puštanje zaobilaznice u promet nisu poznati zbog neizvjesne financijske situacije.