‘Progone nas jer se prezivamo Žužul’

Slaven i Jozo Žužul

Slaven i Jozo ŽužulImoćani Slaven i Jozo Žužul, vlasnici tvrtke Skladgradnja, koju optužuju da nezakonito dobiva poslove na autocestama, govore zašto su se našli na udaru konkurencije i SDP-a.

Posljednjih tjedana učestale su optužbe na račun Hrvatskih autocesta i Auto ceste Rijeka-Zagreb o prekoračenju troškova gradnje autoceste Rijeka-Zagreb i Split-Ploče-Dubrovnik, ali i javno izrečene sumnje u politički posredovano pogodovanje pojedinim građevinskim tvrtkama. Na udaru pojedinih medija, saborskog zastupnika Ivice Pančića i gradonačelnika Metkovića Stipe Gabrića Jamba sve se češće nalazi i tvrtka Skladgradnja Group iz Imotskog, čiji su vlasnici Slaven i Jozo Žužul. Pančić poentira tvrdnjama da su svi natječaji za gradnju autocesta lažirani, da su troškovi na autocesti Rijeka-Zagreb probijeni za 300 milijuna kuna, jer posao dobivaju domaći konzorciji najvećih građevinskih tvrtki Konstruktor inženjeringa, Vijadukta, Hidroelektre, Ingre i drugih. Pritom kao vrlo sumnjivu, Pančić neprestano ponavlja informaciju da je Skladgradnja Group braće Žužul, dvojice rođaka bivšeg ministra vanjskih poslova Miomira Žužula, kao podizvođač, dobila posao na svih pet poddionica izgradnje punog profila autoceste Rijeka-Zagreb. Stipe Gabrić tereti vrh HDZ-a da Skladgradnji nezakonito dijeli poslove na dionici autoceste Dugopolje-Ravča kod Vrgorca, prozivajući „neka dva brata Žužula i Skladgradnju, lokalnu operativu koja nema nikakvih referenci“ da su dobili milijardu kuna za radove na dionici Dugopolje-Ravča i 28 milijuna eura na svih pet podionica autoceste Rijeka-Zagreb.

“Ništa od toga što govori Jambo nije istina. On se u svojoj predizbornoj kampanji preko leđa Skladgradnje pokušava obračunavati s HDZ-om. Jambo misli da ćemo mu mi Žužuli, koji se ne bavimo ni medijskim promocijama, ni politikom, nego isključivo poslom, biti ‘meta za odstrel’. Iako zna da smo svaki od poslova dobili na zakonit način i od domaćeg konzorcija koji je na natječajima dobio poslove na autocesti, i to kao članovi iste poslovne udruge kao i GP Dubrovnik, Jambo podmeće i za neuspjeh GP Dubrovnika optužuje druge. Samo su njegovo vlastito neznanje, nestručnost i nesposobnost u građevinarstvu, kojima je sam doveo svoju tvrtku GP Dubrovnik u vrlo teške financijske probleme, pa ju je morao prodati, razlog nastalom stanju”, istaknuo je u izjavi za Nacional direktor Skladgradnje Slaven Žužul, koji je zbog bolesti u zadnji trenutak morao odustati od svog prvog novinskog intervjua. “Stipi Gabriću smetamo jer radimo kvalitetno i poštujemo rokove, jer smo sve poslove na autocestama dobili legalno, jer poslujemo uredno, isplaćujemo redovito plaće radnicima i plaćamo sve poreze i doprinose državi, mjesečno više od 5 milijuna kuna, jer su našim radom zadovoljne i velike građevinske tvrtke kojima smo podizvođači i investitori. Žužuli smetaju Gabriću i Pančiću jer otvaramo nova radna mjesta, jer zapošljavamo 700 radnika. Ali, posebno ističem, na nas se udara i napada, jer smo Žužuli. Da nismo Žužuli, i k tome rođaci Miomira Žužula u četvrtom koljenu, za nas nitko ne bi ni znao, ni mario, jer bi bili samo jedni u velikom nizu tristotinjak podizvođačkih tvrtki koje rade na autocestama. Ovako je samo prezime razlog za medijski progon”, siguran je Slaven Žužul.

Skladgradnja group djeluje već deset godina. Osnovali su je 43-godišnji diplomirani inženjer strojarstva Slaven i tri godine mlađi brat Jozo, diplomirani inženjer građevine, savjetnik u Skladgradnji. Skladgradnja je specifična tvrtka, jedina u Hrvatskoj koja posluje u brodogradnji i građevinarstvu. Slaven se poduzetništvom počeo baviti još 1986. u Imotskom, kada je otvorio prijevoznički obrt. Prve kamione i bagere Slaven Žužul dobio je od oca Ante. Odatle i sklonost braće Žužul prema cestogradnji. Poslove u brodogradnji Skladgradnja je počela raditi 1997. Od 2002. u Brodotrogiru, a zatim u Brodosplitu, Skladgradnja radi na antikorozivnoj zaštiti i pjeskaranju brodskih sekcija i prostora, tri godine prije nego li je direktor Brodosplita postao Goran Vukasović, kojega se u nekoliko navrata imenovalo osobom koja je, navodno, pogodovala braći Žužul u tim poslovima. Skladgradnja je jedina tvrtka u državi koja može napraviti trup broda po sistemu „ključ u ruke“ vezano za izradu čeličnih sekcija, montaže na navozu i antikorozivnu zaštitu. To ne radi nijedno hrvatsko brodogradilište.

U Skladgradnji ističu da se od osnutka 1997. razvijaju ravnomjerno, u svim djelatnostima, te da 2003. i 2005. godina nisu presudne za rast prihoda tvrtke. Svjesni su da njihov uspjeh ugrožava poslovne interese konkurencije. Naime, u nekoliko navrata se isticalo da je Skladgradnja od 2003.-2005. godine premašila rast prihoda za čak 630 posto. Slaven Žužul to demantira: “Taj podatak je, nažalost, besmislica i laž. Bio bih jako zadovoljan da se radi i o približno tolikom rastu.” Pripreme za ozbiljno bavljenje cestogradnjom u Skladgradnji počele su 2002. godine, kada je krenuo i nagli razvoj cestogradnje u Hrvatskoj. Poslove u cestogradnji na autocesti Zagreb-Split-Dubrovnik i Autocesti Rijeka-Zagreb, Skladgradnja group je dobila kao podizvođač od vodećih građevinskih tvrtki Konstruktora, Viadukta, Hidroelektre, Strabaga i Ingre i sa svima ima ugovorima precizirane poslovne obveze. “Skladgradnja dobiva nove poslove jer ih obavlja kvalitetno i na vrijeme. U cestogradnji možete raditi samo s dobrim bonitetom tvrtke, dajući bankarska i druga jamstva za uredno izvršavanje preuzetih obveza. I mi to činimo, a to je za neke, očito, naš krimen. Teško bi u poslovanju i opstanku u cestogradnji, ikome mogao imenom pomoći Miomir Žužul”, napomenuo je Slaven Žužul.

Navedene tvrtke koje na natječajima dobivaju posao na autocestama imaju zakonsko pravo do maksimalno 49 posto dobivena posla, dati podizvođačima. “Nikad, ni od kojeg izvođača nismo dobili više od 6-8 posto, što je daleko od zakonom predviđene gornje granice”, kazao nam je Slaven Žužul. Skladgradnja je član poslovne udruge Hidroelektra niskogradnja, Hidrogradnja Sarajevo, Ingra, uz Osijek -Koteks i GP Dubrovnik. Jambo ih, kažu, namjerno izostavlja s toga popisa članica, jer ih želi prikazati kao nevažne, kada u javnosti obrazlaže odnose dviju moćnih grupacija u hrvatskoj cestogradnji. A, Skladgradnja je, baš kao i GP Dubrovnik, članica druge grupacije i sudjeluje u utvrđenom postotku poslova.

“Po Jambinim izjavama i izmišljenom zaradom od milijardu kuna, ispada da neka braća Žužul grade cijelu dionicu od Dugopolja do Ploča. Sramotno je bez ikakvih argumenata tvrditi da je Skladgradnja za ugovorene poslove koje će realizirati narednih godina, dobila milijardu kuna, kada su ti iznosi upravo deseterostruko manji. Bili bi sretni da smo na autocesti Dugopolje-Ploče uspjeli dobiti 20 posto od onoga što Jambo priča”, jasan je Slaven Žužul. Skladgradnja je na novootvorenoj dionici Dugopolje-Šestanovac na nekoliko poddionica radila zemljane radove, od pripreme terena, geodetske poslove do razine asfalta, usjeke i odvodnju, umjetne tunele i propuste. Inženjeri, bageristi, autodizaličari, betonirci Skladgradnje sudjelovali su u gradnji tunela Rošac, a na jednoj poddionici ceste radili su odmah do dionice GP Dubrovnik, uz prvog susjeda koji ih nije volio.

Na autocesti Rijeka-Zagreb, na poslovima izgradnje punog profila ceste, ukupne dužine 40 kilometara u svih pet dionica, radi čak 15 tvrtki podizvođača, koji su poslove dobili od glavnih izvođača. Među tih petnaest podizvođača iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Češke, Austrije, Makedonije, BiH je i Skladgradnja iz Imotskog. “Zanimljivo, samo smo mi problematični. Opet zato što smo Žužuli, i što nam, navodno, Miomir Žužul osigurava teške i zahtjevne projekte izgradnje cesta na kojima se moraš dokazati. Pančić ne zna što govori”, izravan je bio Slaven Žužul. “Skladgradnja ne gradi niti jednu cijelu dionicu autoceste Rijeka-Zagreb, a kamoli pet dionica, Skladgradnja nije na tom poslu zaradila ni 28 milijuna eura, ni 25 milijuna eura, kako to tvrde Pančić, Jambo i pojedine novine. Naprosto, niti možemo, niti ćemo toliko zaraditi”, kaže Žužul. Prema ugovornoj dokumentaciji Skladgradnja radi na pojedinim, manjim dijelovima autoceste, na svakoj od pet dionica.

Tvrtka se obvezala na izradu dvadesetak podvožnjaka, izvođenje zemljanih radova, kao i na određene poslove na dva vijadukta, Golubinjak i Zalesina, i to kao podizvođač Konstruktor-inženjeringa i Vijadukta. Ugovorena vrijednost tih poslova je daleko manja od spomenutih 28 milijuna eura. Stvarana vrijednost i naplata tih poslova, tvrde u Skladgradnji, bit će još i manja, “jer nerijetko se događa da su stvarne vrijednost naplaćenog posla značajno manje od ugovorenih”.

Skladgradnja, ističe Slaven Žužul, nikada niti jedan ugovor nije potpisala s investitorima, niti od njih dobila bilo kakav posao. Na javnu reakciju pripremaju se i velike građevinske tvrtke, nositelji poslova na autocestama. “Njima nije smetalo što je Miomir Žužul naš daljnji rođak, već ih je zanimala naša sposobnost, poslovnost, mehanizacija, ljudi. Miomira, i brat i ja, izuzetno poštujemo, ne bojimo se srodstva s njim pred agresivnim ogovaranjem, ali svi smo osobe s vlastitim imenima i prezimenima i karijerama, te za svoje postupke osobno odgovaramo. Može vam stoput rođak biti bivši ministar, možda vam može pomoći jedanput, ali ako ne znate posao, vi propadate i ispadate iz igre“, tvrdi Slaven Žužul. On ističe da je Jambina priča oko poslova Skladgradnje na čvoru Vučevica, na autocesti nadomak Splita, i insinuacije oko odvojka za Dugobabe, selo odakle potječe obitelj premijera Sanadera, još jedna u nizu lansiranih laži. Žužuli ističu kako Jambo jako dobro zna da taj posao Skadgradnja niti je mogla dobiti na natječaju, niti se natjecala, već da je posao dobilo poduzeće Vijadukt iz Zagreba. Ugovorom s Vijaduktom, Skladgradnja je dobila priliku raditi dio posla, kao jedna od desetak tvrtki, hrvatskih podizvođača, od Zagreba do Dubrovnika, koje su radile na čvoru Vučevica. “I ponovno je samo Skladgradnja, kojoj to nije bio ni prvi, ni zadnji posao, problematična. Stvarno žalosno, smiješno, politikantski”, istaknuo je Slaven Žužul.

Cestovni poslovi Skladgradnje

Na dionici od Šestanovca preko Zagvozda do Ravče, Skladgradnja braće Žužul radi pripremne zemljane radove, odvodnju i gradi podvožnjake, jer ima svoju betonaru, šlepere, utovarivače, miksere i beton pumpe. Na toj trasi, na lokaciji Svaguše, radnici i strojevi Skladgradnje upravo su za našeg posjeta, na temperaturi od 39 Celzijevih stupnjeva, lijevali betonsku ploču na prijelazu za životinje. Slaven Žužul kaže da je njihova tvrtka Skladgradnja članica iste građevinske grupacije kao i bivša tvrtka Stipe Gabrića GP Put. “Nikad, ni od kojeg izvođača nismo dobili više od 6-8 posto poslova, što je daleko od zakonom predviđene gornje granice”, kazao nam je Slaven Žužul.

 

Izvor: Nacional.hr, 26.06.2007.