Sudski vještak: Tuneli su obojani po realnoj cijeni!

Slaven Žužul

Slaven ŽužulU policijskoj akciji Nesklad prije dvije godine uhićeni su predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Jurica Prskalo, direktor Sektora građenja HAC-a Goran Legac, glavni inžinjer projekta Bosiljevo – Sv. Rok Željko Kandžija i suvlasnik tvrtke Skladgradnja Slaven Žužul.

Treće vještačenje

Osumnjičeni su da su državni proračun oštetili za 20 milijuna kuna i to zato što su platili bojanje tunel Mala Kapela i Sveti Rok po, tvrde tužitelji, čak pet puta većoj cijeni od tržišne. No, do danas protiv njih nije podignuta optužnica.

Glavni razlog su, kako doznaje Jutarnji list, potpuno oprečni rezultati vještačenja koja su proveli ovlašteni sudski vještaci Goran Rukavina i Žarko Željko po nalogu istražnog suca Ratka Ščekića.

Rukavina u svom nalazu tvrdi da su osumnjičenici oštetili državni proračun, a Željko da to nije istina!

Istražni sudac sada može, smatraju pravni stručnjaci upućeni u slučaj, naložiti i treće vještačenje kako bi se utvrdilo što se doista dogodilo.

Vještak Rukavina analizirao je cijeli predmet početkom 2010. i nakon nekoliko mjeseci posla zaključio da su navodi Tužiteljstva utemeljeni. Njegov nalaz izazvao je, međutim, velik broj prigovora odvjetnika osumnjičenih . Odvjetnici su, na primjer, upozorili da ne stoje Rukavinine tvrdnje da Skladgradnja nije obavila pljeskarenje obloge tunela jer su nadzorni injžinjeri utvrdili da je to učinjeno.

“Nema štete za državu”

Rukavina je odgovorio odvjetnicima tvrdeći, između ostalog, da su međusobno prepisivali prigovore. Sudac Ščekić tu raspravu prekinuo je nalogom za novo vještačenje od vještaka Žarka Željka u proljeće ove godine. Ono je nedavno predano sudu i izazvalo je potpunu šok u Tužiteljstvu.

Željko u nalazu tvrdi kako državni proračun nije oštećen te da su ugovorene cijene za bojanje ovih dvaju tunela kreću u okviru plus – minus 10 posto u odnosu na cijene koje se kreću na tržištu! Odnosno da bi cijene za poslove i materijale koje je naručio HAC ponudila i svaka druga tvrtka koja se bavi ovakvim poslovima.

HAC je imao ugovor sa tvrtkama Viadukt, Strabag i Hidroelektra o građenju i bojanju dvaju tunela. No, uprava HAC-a odlučila je raspisati natječaj za bojanje tunela na koji se javila samo Skladgradnja.

220 kuna za kvadrat

Ugovorena cijena je 36,5 milijuna kuna da bi se aneksom ugovora popela na 43,5 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 220 kuna po četvornom metru tunela. Osobe upućene u ove poslove tada su tvrdile kako je riječ o astronomskim cijenama te da četvorni metar bojanja stoji 30 kuna.

U HAC-u su ovu cijenu opravdavali činjenicom da je ugovorom sa Skladgradnjom obuhvaćeno ne samo bojanje već i 10 drugih vrsta radova te specijalne boje koje su iznimno skupe, piše Jutarnji list.

 

Izvor: Jutarnji list, 14. studenoga 2011.